måndag 10 november 2014

Första praktikdagen

Idag var jag väldigt nervös när jag hoppade av bussen och skulle gå in till salongen för första gången. Kan säga att det inte var samma sak som när vi åkte dit på besök. När jag gick in trodde jag att jag skulle hamna på en massa städning och annat tråkigt som nya praktikanter brukar få göra. Men dagen blev en succè trots allt. Började dagen med att tvätta, föna och styla håret åt Stefan och såg även på när han klippte sina kunder. Wow kan jag bara säga! Fick senare färga roten åt Eija och applicerade även en häftig lila färg på ett ställe i hennes hår.
Sådär allmänt får jag ta emot kunder, med 50% rabatt på mina behandlingar då förstås eftersom jag är studerande. Fick snygga till min alldeles egna hurts idag också där jag fick sätta alla mina verktyg. Efter första dagen kan jag säga att jag redan trivs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar