tisdag 11 november 2014

Miraculos kurs (KC Professional)

Hej! Idag har jag agerat som assistent åt frisörerna som arrangerade Miraculos färg kurs i Radisson Blu. Jag fick göra en rotfärg till en av modellerna och tvätta ut färgen åt de andra också. Jag deltog också i publiken på deras kurs som pågick från 6 till halv 8. När kursen var färdig delade de ut en goodiebag åt oss alla gäster som innehöll schampo, balsam, volymmousse och hårspray. En riktigt rolig dag har det varit. Fick även god mat i buffèn på Wasaca. 
Det enda som jag inte gillade under dagen var att när vi tvättade ur färgen var vi tvungna att göra det på toaletterna i handfat och i ett flyttbart tvättställe vilket var ganska svårt + att vattnet höll aldrig samma temperatur utan "switchade" mellan stekhett, normalt och iskallt hela tiden. Annars var det en perfekt dag! 
På själva kursen visade de en massa häftiga trendiga färgningar, min omvända ombre var även med fast i kalla toner. 

Modellerna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar