söndag 13 mars 2016

Från mörkt till ljust

Började dagen med att klippa och styla Stefans hår. Sprang sedan några ärenden åt salongen under dagen. På förmiddagen tvättade och fönade jag också Katjas hår med GHD föningstekniken och fick jättefina lockar.
 På eftermiddagen hade jag min vän Erika som min kund. Från svart hår ville hon bli mörkblond. Använde KC´s ammoniakfria blekning och blekte först en provslinga. Efter det började jag med att sätta blekningen med 3,1% 10 cm i roten. I längderna använde jag 6% och topparna 9%. Varför jag satte 9% i topparna är för att den delen av håret har varit med om flest färgningar dvs. har flest färglager av svart butiksfärg på hårstråna och är då svårare att få blekta. Efter jag blekt hela håret en omgång och sköljt, fönade jag håret torrt och satte 5,71 + 7,1 + 0,88 i roten och 7,1 + 7,89 i längderna av Color Touch. Resultatet blev lyckat och vi fick bort alla orange och gula toner från håret.

Katjas hår

Erikas hår före & efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar