lördag 26 mars 2016

Hann inte ha matpausdag torsdag

I torsdags fick jag uppleva en fulljobbdag som frisör. Började 7 på morgonen med att klippa Lovisa. Klippte topparna samt ythår och gav henne hårtvätt. Väntade 5min innan nästa kund kom. Tanja som var finskspråkig ville ha en färgförändring mot det ljusa hållet. Blekte hennes hår två gånger till platina blont. Sedan gjorde jag en häftig kort klippning åt henne med 3mm kort nacke upp till ossipitalbenet. Kort avrundad lugg och fyrkantiga sidor. Sedan gjorde jag en osymmetrisk färgindelning med 3 olika pastellfärger. Största delen gjorde vi silver aktig, den mellanstora lila och i nacken beige/kopprigt. Häftigaste färgningen jag gjort hittils faktiskt! När jag var klar med henne hann hon bara gå ut innan jag fick min nästa kund som var en onlinebokning. En klassisk herrklippning med korta sidor och längre uppe på huvudet. När jag var klar med honom hade jag faktiskt en 10 minuters paus innan jag hade min sista kund för dagen. Jag klippte Eva-Lisa kortare än vad jag gjort tidigare och tvättade även håret åt henne. Avslutade dagen efter 9 timmars jobb!

Lovisas hår efter klipp och styling

Tanja före

Tanja efter

Eva-Lisa före klippning efter tvätt

Eva-Lisa efter klipp och styling

1 kommentar:

  1. Jättefina arbeten du gjort Jessika, säkert skönt när du har skrivningarna över?

    SvaraRadera