söndag 25 januari 2015

Måndag 19.1

Ursäkta för en seg bloggvecka men har haft fullt upp med både gymnasiet och körkortet. Lovar att bloggandet blir bättre denna vecka!

Kom till salongen till kvart före 9 på måndags morgonen. Hade min kompis Jennie som kund redan då jag kom dit. Började med att tvätta håret åt henne, därefter fönade jag det torrt. Plattade håret emellanåt som jag klippte. Tog nog runt 5cm på längden och klippte rakt av för att håret skulle se tjockare ut.

Runt klockan 11 hade jag nästa kund, nämligen Eija en av frisörerna i Artistica. Färgade roten åt henne och gjorde lila slingor i pannluggen.

Klockan två hade jag min tredje kund, nämligen Nina som ska vara min modell för en fest/brud visning om några veckor. Provfixade en uppsättning åt henne för att jag skulle lära känna hennes hår, veta hur det beter sig osv.

                                        Före                                                                            Efter

Uppsättningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar