söndag 25 januari 2015

Torsdag 22.1

I torsdags började jag dagen med att planera hårfärg åt mig med Catzin eftersom hon och Jelena skulle färga mitt hår senare på dagen. Efter det var jag tvungen att springa på ett ärende i en timme, skulle nämligen och skriva körkortet på besiktningsstation. Då jag kom tillbaka plattade jag Catzins hår och därefter gjorde jag iordning mina verktyg inför min kund klockan 2. Det var min pojkvän Filip som kom till salongen för en klippning.
Började med att tvätta hans hår. Fönade därefter sidorna torra (kom då på att det skulle ha varit bättre att klippa sidorna först och sedan tvätta håret). Men det vet jag nu till nästa gång. Klippte sidorna med maskin 6mm. Tog ca 3-4 cm uppe på kronområdet. Tunnade ur hans hår ordentligt eftersom han har så tjockt hår och för att få det lättare att styla. Avslutade klippningen med styling av wax.
När jag var klar med klippningen färgade som sagt Catzin och Jelena mitt hår. De slingade roten åt mig, gjorde den undre delen av ombren från en 6:a till en 3:a och lade ännu på en nyansering åt mig för att få bort det gula i mitt hår.


Var dock tvungen att ta gamla förebilder eftersom jag glömde att ta nya den här gången men hårlängden är ändå exakt det samma
Före
Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar