söndag 25 januari 2015

Onsdag 21.1

I onsdags började jag dagen på salongen med de dagliga rutinerna. När salongen såg fin och städad ut tog jag fram kon locktången och lockade mitt hår. Gjorde stora hollywood lockar som de kallas. Som värmeskydd använde jag Wellas Thermal Image/ Dry heat protection spray. Använde mellan passeerna Sebastians Shaper Fierce hårspray.
Klockan 12 hade jag kund. Nina kom till salongen idag också för både provsminkning och provuppsättning. Började med att tvätta hennes hår, fönade sedan det och applicerade lite av Sp's olja i topparna.Gjorde därefter en halvinbakad, ormringlande, dutch fläta i hennes hår. Fint blev det! Efter att vi fixat håret gjorde jag en fest make-up åt henne. Lite liknande den jag gjorde dagen innan men med ljusbruna nyanser runt ögonen, mera vitt och längre s.k "vinge".





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar