fredag 1 april 2016

Happy thursday

Hejsan! Den här veckan hittills har jag varit ledig tisdag och pluggat till det sista studentprovet i psykologi som jag då skrev igår. Idag började jag min dag med att tvätta, klippa och göra en uppsättning i Ninas hår. Därefter hade jag Nicolina som kund. Från en utväxt ombre skulle vi göra en högre upp med balayage slingteknik. Blekte med KC´s ammoniakfria blekning med 9% ovanför den gamla och 4% på den tidigare ombren. Som toning/dämpning av det gula i håret efter blekningen satte jag Illuminas 9,60 + 10,1. Lockade håret som finish. Min sista kund för dagen var Daniel. Klippte med maskin 3mm sidor och nacke. Resten tog jag hälften av längden på. Stylade med Sebastian Resintek.

Uppsättning på Nina

Före & Efter Nicolina

 Före & Efter Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar