onsdag 18 februari 2015

Färg och klipp dag

I måndags började jag dagen på salongen med att klippa och färga min mamma. Hennes "bob" frisyr hade blivit lång och jag klippte den kort och snygg igen, men för att ändå prova på något nytt klippte jag en rak och rundad lugg istället för en sned. Det svåraste med frisyren är att alltid hålla vinklarna då man klipper nacken i 45 grader. Blir vinkeln för stor eller för liten påverkar det frisyren ganska mycket. Som färg använde jag wellas Illumina 5,35 och en tredje del också av 5:ans grundfärg för att få en bra botten för färgen.

Så fort jag blev färdig med mamma kom min syster Natalie in till salongen för också färg + klipp. Hon ville bli ljus och mera askig. Gjorde först freelights i utväxten med diagonala passeer. När slingorna nästa hade färdigt blekt roten tog jag henne till tvättställen och blonderade resten av längderna där. När blonderingen var ursköljd och håret schamponerat smättade jag på en askig nyansering i hela håret och lät den verka i ca 15 min. Sköljde sedan ur och klippte topparna någon centimeter till sist.

                                                                                 Före

                                                                                 Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar