måndag 2 februari 2015

Fullspäckad måndag

Började denna måndagsmorgon med att springa och köpa blommor till salongen. Klockan 10 kom min faster och hennes två pojkar till salongen för klippning. Klippte båda pojkarna på 45 min sammanlagt vilket är rekordtid för mig då det kommer till att klippa 2-4 åringar och resultatet blev fint! Tog med maskin på sidorna och nacken först, därefter "fade'ade" jag ihop sidorna med det som var på kronområdet, till sist klippte jag pannluggen. Det blev samma klippning åt båda två.

Klockan 4 hade jag min tredje och fjärde kund för dagen, nämligen Sofia och Anton. Klippte först Anton. Det blev maskinklippning på sidorna och i nacken, sedan 1 cm bort på det längre håret på kronområdet. Avslutade klippningen med styling av gel. Efteråt klippte jag Sofia. Tog ca 4 cm på längden och gjorde en V-formning av håret. Plattade håret emellan varje passee som jag klippte. Som finnish applicerade jag Sp's olja i topparna och längderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar