måndag 7 december 2015

Balayage/Ecaille

Hej! I onsdags utförde jag en av dom mest komplicerade färgningarna jag någonsin gjort. Min vän Madeleine kom till salongen för balayage inkl. uppljusning. Började med att färga utväxten som var ca 6cm med 7MB+ 7N + 7SB med 3% vety. Efter att jag färgat roten slingade jag hela kronområdet med Silklift strong 6%, Tunna slingor för uppljusning. I nacken fortsatte jag med frihands balayage slingor nerifrån med samma färg som i roten. När jag kom högre upp gjorde jag balayage slingorna med blekning. Innan jag satte värmen på drog jag ännu lite blondering på de mörka ställena i håret som hängde ut från slingpaketen. Efter att jag sedan haft värme 20min och sköljt ur färgen, applicerade jag en kall nyansering i hela håret i tvättstället, 9 Silver. Efter tvätt och massage därefter klippte jag även hennes toppar och fixade lite mera lyft i luggen. Fönade och gjorde lockar som styling.

                          Före                                           Process                                            Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar