onsdag 9 december 2015

Stilyrkesprov

Igår hade jag mitt stilyrkesprov i salongen. Jennifer var min modell, hennes stil är hipster/feminin och jag gjorde om den till rockig.
Började yrkesprovet med före bilder, därefter satte jag igång med att tvätta och föna hennes hår som grund. Fönade volym med rundborste och glans i längderna. Använde rotlyftspray, leave-in conditioner & olja. Lockade sedan håret med plattång för att få glansiga och mjuka lockar. Gjorde två inbakade flätor på båda sidorna och tuperade resten av håret och kammade ut. Använde hårspray som stadga.
För make-up delen började jag med fuktkräm i hela hennes ansikte följt av foundation och puder. Fortsatte sedan med ögonen med brun ögonskugga som bas. Svart skugga på utsidan av ögat och vitt skimmer på inre sidan. Fortsatte därefter att måla eyeliner med en lång vinge och därefter gick jag vidare till ögonbrynen. Lämnade ögat för stunden och började göra konturer på kindbenen påövre delen av pannan och näsan. Använde rosig rouge. Till läpparna använde jag röd läppenna för att göra kunturerna och rött läppstift för ifyllning. Fortsatte sedan med ögonen genom att applicera lite mera svart ögonskugga under ögonen längs franslinjen. Limmade sedan fast lösfransarna och applicerade mascara på både övre och nedre fransarna. Avslutade med concealer på några ställen och mera puder.
I klädväg hade både hon och jag med våra egna kläder. Jag valde en svart rockig topp, läderjacka, läderbyxor och svarta platåklackar åt henne.
Slutresultat blev jättefint och precis som planerat. Nöjda är vi båda två!

Före

Efter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar