lördag 19 december 2015

Min stil

Eftersom den här praktikperioden varit betonad på stil ska jag nu beskriva min egen stil. Detta är också en uppgift från skolan.

Till att börja med är min kroppsform en blandning av reversed triangel och timglas, eftersom jag har ganska breda axlar men också så är min midja i förhållande än min höft smalare. Min ansiktsform är en blandning av fyrkantig och rund.
Min stilhelhet varierar eftersom jag vissa dagar går runt i mjukisbyxor och tröja, ibland tajta svarta kläder och även sneakers med jeans. Makeup vissa dagar, vissa inte. Men den stil som jag använder som jag känner mig mest bekväm i och känner att det här är jag kallas för chic eller feminin.
Jag har valt den feminina stilen för att framhäva timglasformen i klädväg och för att sträva efter den ovala ansiktsformen när det kommer till make-up. Vad kännetecknar då en feminin klädstil? Man kan ha sin egen tolkning på olika stilar, det som räknas är vad du själv tycker. När jag tänker feminint väljer jag kjolar, klackar, klänningar, handväskor, smycken, långt hår och make-up. Alla dessa saker både har och gillar jag mest, därför definierar jag min stil som feminin.

Mitt klädval av min favorit outfit består av höga smala svarta klackar, Jag väljer klackar eftersom jag har korta ben i förhållande till min övre kropp + att jag endast är 160cm lång. Klackar är också de snyggaste skorna jag vet. Svarta tajta byxor eftersom jag vill framhäva mina smala vrister. En peplum topp eller en svart turtleneck topp eftersom jag vill framhäva timglasformen som jag skrev tidigare för att "gömma" att jag har breda axlar. Läderjacka på sommaren, svart coat på vintern med halsduk.
Håret har jag helst lockat med lite volym. Jag använder väldigt mycket make-up. Jag satsar mycket på conturing för att igen "gömma" att jag har fyrkantigt/runt ansikte. Mörka skuggor på mina käkben och runt pannan för att få fram det ovala. För den feminina stilen använder jag långa fransar, långvingad eyeliner, rosig rouge och varma ögonskuggor. Som accessoarer älskar jag ringar, handväskor och örhängen med diamanter som utseende. A diamond is truly a girl's best friend!


Här är några bilder på mina favorit outfits




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar