tisdag 23 december 2014

Sista dagen hos Artistica

Förra måndagen hade jag min sista dag Artistica eller ja åtminstone före jul. Kommer nämligen att fortsätta min nästa praktikperiod där efter jul. Den sista dagen blev minsann en bra sådan. Redan när jag kom till salongen på morgonen fick jag färga Eijas hår. Färgade roten + gjorde några röda slingor i hennes pannlugg. Efter att jag tvättat ur färgen, fönade och stylade jag hennes hår.

På eftermiddagen efter att jag ätit lunch fick jag en drop-in damklippning + hårtvättning. Hon hade så pass kort hår att jag klippte sax över kam på sidorna och i nacken. Stefan gjorde resten av klippningen på kronområdet. Fick sedan styla hennes hår med gele. Direkt efteråt hade jag nästa klippning på tur nämligen en 3-årig pojke. Han hade lite längre hår så det blev att klippa luggen, få fram öronen och sådär allmänt korta av håret några centimeter.

När jag var klar, packade jag ihop mina saxar och kammar och avslutade dagen. Fick en liten julklapp innan jag for hem också! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar