onsdag 10 december 2014

Tisdag 9.12

Igår började jag som vanligt dagen med organiseringsrutinerna. Fick sedan springa en del ärenden till affären och packa upp produkter som kommit. Kl 1 kom min klasskompis Johanna till salongen som min kund. Började med att tvätta hennes hår med Smoothen schampo och balsam. Förtorkade sedan hennes hår och satte i lite olja och värmeskydd i längderna och topparna. Fönade därefter håret torrt och började klippa hennes hår. Stefan visade mig en del nya tekniker för att få bort alla hennes torra och kluvna toppar på smidigaste sätt som jag inte tänkt på förut. Har inte heller tänkt på att om kunden sitter med benen i kors gör det skillnad i toppningen. Tog bort ca 2 cm från längden och tvinnade längderna för att få alla hårstrån klippta. Plattade håret mellan passeerna för att få ett så jämnt resultat som möjligt för hennes naturligt böjliga hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar