lördag 9 april 2016

Color friday

Igår började jag dagen med att färga min syster Natalie. Gjorde roten en mörkare kallare färg och kammade så att balayage slingorna poppade fram. Satte även ett silver färgbalsam från Evo för att få kallare nyans i håret. Klippte topparna sedan åt henne och stylade med lockar. Hennes balayage är nog den snyggaste balayage jag gjort någonsin, är såå stolt över den. På eftermiddagen färgade jag en av Karisma modellerna. Lizette var ljus och ville bli mörkare och testa på kallare färg. Hon hade ljusa slingor från förut och när jag färgade med 5,81 + 7,81 i roten och 6,16 + 7,61 i längderna blev slingorna ändå synliga fast i gråare nyans. Sjukt snygg färg blev det! Stylade hennes hår med lockar. Innan jag avslutade dagen klippte jag min kusin Erik. 3mm sidor och några cm längre uppe på huvudet.

Natalies hår efter färgning av 3cm blond utväxt och kallare nyans i det blonda.

Lizette Före & Efter

1 kommentar:

  1. Vad kostar det om man vill ha gjort en ganska stor förändring, från riktigt mörk mörkbrun till nåt blond liknande såndär som Natalie har? :D

    SvaraRadera