lördag 9 april 2016

Saturdayfun

Idag började jag morgonen med att klippa och färga min vän Christa. Hon ville ha en undercut design med form av en ljudvåga vilket passar henne så bra eftersom hon är DJ! Rakade med 6mm bett först bort allt nackhår och till den "salmiak" rutig form vi ville ha. Gjorde sedan ljudvågan med minimaskin och sedan under den med ett kortare bett av minimaskinen. När jag var klar med undercut´en färgade jag hennes röda ombre ännu rödare med tjockfärg. Därefter klippte jag topparna rejält några cm och stylade sedan hennes hår med en dutchbraid och lockar i resten av håret. På eftermiddagen hade jag min vän Andreas som kund. Hade inte klippt honom på ett bra tag så det blev en stor klippförändring! 3mm sidor och nacke och längre uppe på huvudet. Stylade med gele från Sebastian.

Christas hår efter undercut och mera rött i ombren samt några cm kortare längder

Andreas Före & Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar