söndag 17 april 2016

Karisma Fashion Show

I fredas kom jag till salongen kl 3 för att hjälpa till att göra makeup och hår åt modellerna till Karismas Fashion show. Det var 7 modeller och vi var 5 frisörer. Switchade lite mellan vem som gjorde håret till vem som gjorde makeup hela tiden. Allting förlöpte bra och alla modeller blev jätte snygga. Det var 5 tjejer och 2 killar. Själv började jag med att göra en fiskbensflätning åt Lizette, gjorde sedan makeup och henne också. Sedan gjorde jag också makeup åt Maria-Sofia. Makeupen bestod av smokey black and white eyes med contouring och nudefärgade läppar. Fortsatte ännu sedan med en annan tjejs hår med att göra bottenarbete i håret. Alla frisyrer hade tupering och småaflätor. Till och med en av killarna fick en fläta i håret! Kl 7 började showen i klädbutiken Karisma. Visningen var verkligen en succe! Blev så inspirerad av kläderna de visade upp. Mycket beige och marinblått. Sofistikerade stilar med låga klackar, trenchcoats, klänningar och glasögon. Så glad att jag deltog!








Lizettes hår som jag och Stefan fixade
Lizettes makeup by me




Här kommer också en liten filmsnutt av Lizette i en supersnygg coat och klänning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar