lördag 9 april 2016

Färgningar och Makeup

I tisdags började jag morgonen med att klippa och färga Olivias hår. Färgade hennes hår i nacken till en kopprig röd färg. Klippte topparna och ythåren. Stylade med lockar. Senare på förmiddagen hade jag Yvonne som makeupkund. Eftersom hon skulle till jobbet efteråt fixade jag en stilig vardagsmakeup åt henne. Kall brun ögonskugga, nudeläppstift, naturlig, rouge, suddig kajal samt lite highlight. På eftermiddagen hade jag Jenna som min modell. Började med att färga roten samt göra smala röda slingor i hela håret med Magma färgerna. Lockade håret sedan som finish. Gjorde sedan en cocktaillook makeup med fokus på den långa eyeliner vingen åt henne. Testade även mitt nya Anastasia Contourkit på henne med skuggning av kindben, näsa och panna. Rosig rouge, nude läppar och långa fina lösögonfransar fick hon också.

Olivia Före & Efter

Yvonne Vardagsmakeup

 Jennas hår Före & Efter

Jenna makeup

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar