torsdag 12 november 2015

Day 1

Hej! I tisdags började jag praktisera på Salong Chris i Kaitsor. Här jobbar två frisörer, Kristina och Emmelie. Salongen använder sig av Goldwells produkter och färger, också produkter från Seven proffessionals. Salongen är lite mindre än vad jag är van med med det känns bara skönt att få komma till ett ställe där inte 10 människor springer runt och är stressade iallafall. Jag får faktiskt göra något här också, inte bara sitta och titta på utan hjälpa till med färgningar, ha egna kunder, göra uppsättningar osv.

Iallafall på min första dag fick jag information om salongens rutiner direkt jag kom dit. Sedan hjälpte jag Emmelie med att organisera färgerna. Därefter tvättade jag håret åt Kristina. Resten av dagen bläddrade jag igenom en flätbok och gjorde en uppsättning på docka. Innan jag avslutade dagen hjälpte jag Kristina att lägga rotfärg och i längderna på en av hennes kunder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar