torsdag 26 november 2015

Tisdag

I tisdags hade jag min pojkväns mamma Britta som min första kund för dagen. Började med att färga hennes hår, använde mig av 50% 7NN + 25% 7G + 25% 7B med 3% vety i roten. Efter att jag lagt färg i hela roten och kammat ut i längderna, gjorde jag slingor endast på kronområdet. Använde Silk lift strong med 6% vety. Lämnade ingen passe emellan för att få lite kontrast mellan färgen på sidorna och i nacken med slingorna. Verkningstid: 20 min i värme. Sköljde sedan ur färgen och påbörjade sedan klippningen. Hon ville ha en förändring så jag klippte en hög gradering i nacken (väldigt kort i nacken också), klippte stödhår för att få mera volym på sidorna, från rak lugg till sned lugg och en rejäl toppning på det hela. Fönade med rundborste efter att jag lagt rotlyftspray och använde hårspray som styling.

Senare mot kvällen hade jag min kusin Elin som kund. Tvättade håret åt henne och klippte sedan hennes toppar ca 3cm. Fönade sedan håret torrt och finishklippte. Lockade därefter håret med plattång. Använde saltspray, hårspray och olja under stylingen.

Före
 Efter


Före
 Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar