måndag 23 november 2015

Klipp + färg x2

Hejsan! I torsdags började jag med att klippa min mamma från morgonen. Jag hade inte klippt henne på 3 månader så istället för att bara ta några cm från topparna, fick jag klippa till frisyren igen eftersom det gått så lång tid. Det blev som de två senaste gångerna en klassisk mellangraderad bob med rak/rundad lugg. Efter klippningen fönade jag håret torrt och förberedde färgningen som också skulle göras. Blandade 50% 5GB 25% 5NN & 25% 5BV med 3% vety för att få en mörkbrun guldig nyans men ändå lite röda toner också (5NN täcker gråhår). Började med att pensla på färgen i roten och fortsatte sedan ut i hela längderna. Verkningstid: 20 min i värme. Efter sköljningen finishklippte jag frisyren lite till och fönade till sist med rundborste och använde hårspray.

På eftermiddagen hade jag min nästa färg + klipp kund, nämligen Ann-Louise. Började med färgningen. Blandade 6GB + 6NN med 6% vety som jag började med att applicera i roten, på alla ställen förutom nacken. I nacken använde jag samma blandning fast med 3% vety eftersom hon hade betydligt mindre gråhår där. Efter rotfärgen började jag att göra slingor i roten, slingorna behövde bara sättas runt kronområdet, eftersom att dom inte syns i nacken t.ex. Efter slingorna blev verkningstiden 20min i värme och därefter sköljning. Klippte sedan hennes toppar + det uppklippta ca 2cm i vått hår. Fönade håret sedan torrt och finishklippte. Applicerade sedan i tvättstället hela håret med 9 Silver som är en kall nyansering som skulle verka i 5min. Efter sköljning fönade jag volym och glans. Stylingen blev sedan hollywood lockar med plattång. Produkter som jag använde för styling: saltspray, olja & hårspray.

Före
 Efter


Före
 Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar