torsdag 12 november 2015

Trillingfläta

Hej! Idag har jag bland annat flätat Emmelies hår. Jag gjorde trillingflätan som ja övade igår på docka, så mycket roligare att göra den på riktigt hår. Jag har också hjälpt Emmelie att färga Kristinas hår (hjälpte till med rotfärgen). Kollade även på när Kristina gjorde en kort damklippning, studerade noggrant teknikerna.

I slutet av dagen kom min vän Andreas till salongen för klippning. Tog 3mm med maskin på sidorna och i nacken. Klippte håret på kronområdet med sax. Tunnade ur ganska ordentligt med urtunningssax och fixade till helheten med den också. För linjerna i nacken och runt öronen använde jag en mindre maskin och även rakkniven för nackhåret. Stylade till sist med gele. Glömde dock att ta före och efterbild men ska försöka komma ihåg i fortsättningen i allafall.


1 kommentar: