måndag 16 november 2015

Saturday

Lördags förmiddagen spenderade jag också i salongen. Hade en lite kortare dag eftersom det var lördag, men jag hann ändå med kund. Min vän Jennifer kom till salongen för klippning. Jag började med att tvätta hennes hår och massage. Sedan klippte jag topparna ett par cm för att få bort de slitna. Därefter fönade jag volym i hennes hår och glans med rundborste. När håret var torrt finish klippte jag det. Tunnade bland annat ur hennes toppar med olika slice tekniker eftersom håret skulle smälta in med hennes löshår. Efter klippningen prövade jag att sätta fast löshåret för att vi skulle se om det passade med håret. Tog ur det sedan och som styling använde jag min plattång och gjorde "fön" lockarna. Produkter som jag använde under hela processen var spraymousse i roten innan jag fönade, saltvattenspray i längderna innan jag lockade, hårspray och olja till sist för hållbarhet och glans.

Före

Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar