måndag 16 maj 2016

Balayage med stor kontrast

I fredags hade jag Angelica som min första kund. Hon hade en mörkblond/ljusbrun bredare balayage som utgångsläge och ville bli ljusare. Blekte upp hela hennes balayage en gång och gjorde även slingorna lite högre upp samt färgade roten svart. Det blev superfint med så stora kontraster i håret. Väldigt svårt att få en riktigt jämn övergång med det hela men jag blev ändå nöjd med mitt arbete! Använde som vänligt 9,60 i tvättstället för att få håret mera platina. Klippte hennes toppar sedan och stylade med de populära lockarna med min Cloud Nine breda plattång. Innan jag avslutade dagen klippte min pojkvän Andreas. Testade på riktigt korta sidor denna gång, förut har dom varit längre efter klippning. Nästa gång ska jag få testa att göra hårtatuering på sidorna på honom!

Angelica Före & Efter

Andreas Före & Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar