söndag 22 maj 2016

Onsdag

I onsdags började jag dagen med att klippa och färga Sofia. Hon ville bli riktigt mörkbrun. Efter färgningen klippte jag topparna samt lite uppklippning för volym i hennes fina pagefrisyr. Senare på förmiddagen hade jag min vän Jennifer som kund. Tvättade håret åt henne och fixade lockar och en fläta. En riktigt snygg vardagsfrisyr så att säga. Efteråt hade jag Madelen som klippkund. Fick göra en riktigt stor förändring på henne genom att klippa bort 20cm till en "lob" frisyr. Lockade som finish och resultatet blev jättefint. Frisyren ramade verkligen in hennes ansikte. Som min sista kund för dagen hade jag Lina som genomgår en uppljusningsprocess. Hon hade tidigare gjort en slingning av hela håret och nu gjorde jag den andra. Satte fullt med slingor i hela håret. Säker 100 slingpaket i hennes supertjocka hår. Använde även en kall nyansering i tvättstället sedan. Det är bra för håret när man vill bli ljus att man slingar det steg för steg med någon månads mellanrum, då mår håret allra bäst.

Sofia Före&Efter

Jennifers hår

Madelaine Före&Efter

Lina Före&Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar