söndag 22 maj 2016

Måndag 16.5

I måndags började jag min dag med uppsättning och hårtvätt åt Nina. Hon ville pröva på en bröllopsfrisyr. Med hennes långa blonda hår fick jag en fin romantisk bröllopsuppsättning med mycket volym. En fläta på ena sidan gjorde också det lilla extra i frisyren. På eftermiddagen hade jag Ellen som min kund. Hon ville bli ljusare samt kallare. Gjorde fullt med slingor i hela håret och tunna för att få så naturligt resultat som möjligt. I tvättstället sedan använde jag 10,93 av Illumina i hela håret och 10 min verkningstid. Klippte sedan hennes toppar samt lite stödhår och stylade med lockar. Innan jag avslutade dagen klippte jag min vän Jard. 3mm sidor och nacke och med kniven resten av håret för att få en mjuk effekt. Stylade med SP Maxximum hold.

Nina med uppsättning

Ellen Före&Efter

Jard efter klipp och styling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar