måndag 2 maj 2016

Måndag 25.4

Förra måndagen började jag min dag med att fixa frisyr och makeup åt min klasskompis Johanna. Tvättade, fönade och lockade hennes hår, gjorde också en utdragen fläta diagonalt i håret. Makeupen blev något mellan fest och vardag. Lätt smokey eye med nude läppar och contouring. På eftermiddagen hade jag Natalie som kund. Hon ville ha en blond balayage ombre. Började med att bleka upp en ombre och lägga en 4:a i roten 4cm. På andra blekningen gjorde jag ombren en gång till fast med balayage slingor som gick högre upp också. 9,60 på i tvättstället 15 min sedan. Klippte topparna efter färgningen och stylade med lockar. Detta är nog en av den finaste balayage färgningarna jag gjort eftersom hennes hår blektes så lätt och drog åt sig mycket färg.

Johanna efter fix

Natalie Före & Efter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar