söndag 29 maj 2016

Praktik avslutad

Praktiken över och mina frisörstudier också. Det har varit 3 jätteroliga och lärorika år men det ska nog bli skönt att få börja jobba och lägga skolan bakom sig. Frisörbloggen kommer jag att fortsätta med. Dock blir det inte så mycket text utan mest före och efter bilder med kort text på vad som gjorts. Jag kommer att fortsätta på Artistica att jobba med -20% rabatt åt alla mina kunder för att fira att jag är nybliven frisör! Ni kan boka tid åt mig via Artisticas hemsida eller så skickar ni åt mig via facebook så ordnar vi en tid. :)

Här kommer bildbomb i före och efterbilder från den senaste veckan och halva förra med beskrivning.

Anita, blekning av roten samt nyansering av det gula till en kall askig blondfärg och klippning av toppar.

Tommy klippningsmakeover

Syster Natalie, färgning av rot och boxerbraids

Wella färgkurs

Färgmodellerna från kursen

Angelina, festmakeup & fläta

Jasmine, mörkblond balayage + klippning av toppar

Ulrica, flyttade upp ombren samt gjorde balayage slingor för jämnare effekt, kallare färger också + klipp av toppar.

Sofia, mörkare rot för att få balayage slingeffekt och kallare blond färg samt klipp av toppar

Nina, kalla bruna balayageslingor och klippning av toppar och sidecut.

Nikita, Balayage blekning 2ggr med kalla nyanser och klippning av toppar

Linnea, klippning av toppar och fläta.

Viveca, naturliga balayageslingor och klippning av toppar

Klippning av Isabellas toppar

Mamma, färg och klipp

Kusin Erik klippning

Yvonne, klippning och hårtatuering samt blonda slingor

Fanny, färgning

Kusin Elin, rosa balayage på hennes ofärgade hår

1 kommentar:

  1. Hej! Väldigt intresserad av liknande som du gjort åt Jasmine på bilden.. Hur länge tog det riktigt att göra? Och vad e skillnaden mellan balayage o vanliga slingor? :)

    SvaraRadera