söndag 11 oktober 2015

Bobbys assistent

Hejsan! I onsdags agerade jag som assistent åt Bobby. Började dagen med att hjälpa honom att applicera rotfärg åt en av hans kunder. Så fort det var klart fick jag färga hela håret åt självaste Linda Rosing som är en av Bobbys kändiskunder. Färgade först roten åt henne, under verkningstiden tvättade jag ur färgen, schamponerade och masserade den föregående kunden. Sedan förde jag henne tillbaka till platsen så att Bobby fick klippa henne medans jag tvättade ur färgen på Linda. Efter en djuprengörande schamponering applicerade jag toning i hennes längder och medans den verkningstiden fönade jag håret åt den andra kunden. Efter det hade Bobby tvättat Lindas hår och jag fick då föna och platta. Det blev en lång men rolig dag och innan jag for hem tvättade jag också håret på en av Natashas kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar