söndag 4 oktober 2015

Bröllop

Igår var nog den roligaste dagen den här veckan. For till salongen till 8 på morgonen, sedan for jag, Natasha och hennes kollega iväg till Värmdö med bil. Det var ca 45 minuters bilresa dit och där hoppade vi på färjan och åkte till Sandhamn. Gud så fin skärgård Stockholm har! Väl framme gick vi raka vägen till hotellet och började göra i ordning bruden och brudtärnorna. Jag fick se på när Natasha gjorde håret och make-up på bruden samtidigt som jag assisterade åt hennes kollega. Sedan fick jag göra make-up på alla fyra brudtärnor. Gud så roligt det var! Alla gillade verkligen sin make-up! Efter 5 timmars jobb blev vi bjudna på lunch och sedan tog vi båten tillbaks in till Stockholm.
Så nu vet jag hur det går till när man gör i ordning bruden innan ett bröllop! Har fått samla på mig en liten del erfarenhet inför nästa sommar då jag ska göra håret åt min kusin som gifter sig!



Såhär vacker blev bruden, Natasha är verkligen jätteduktig! Bilden är lånad av henne

1 kommentar:

  1. Hejsan Jessika! Nu skriver jag åt dig på flera ställen! Roligt att läsa din blogg. På värmdö bor min svägerska och Sandhamn är toppen. Du passar in med gänget :)

    SvaraRadera