söndag 11 oktober 2015

Torsdag

I torsdags började jag dagen på salongen med att titta på när Natasha gjorde slingor på sin kund. Därefter kollade jag på när Bobby klippte Samir Badrans hår. Alltid så roligt att se hur kändisar blir klippta. Senare på eftermiddagen tvättade jag håret åt en av Natashas kunder och därefter lärde Danijela mig hur man sätter fast löshår/extensions med lim och värmetång. Hon berättade allt vad man bör tänka på och hur man gör osv. medans hon på samma gång gjorde allt detta på sin kund. Jag lärde mig verkligen jätte mycket eftersom jag själv inte är erfaren alls med löshår förutom med sånahär clips. En annan sak hon har lärt mig en hel del om är det magnifika Olaplexet. Hon har berättat åt mig allt om vad det är, hur det funkar, hur man gör, resultat osv. Jag har fått se på när hon blandat olaplexet och sedan använt det på en av sina kunder, mycket lärorikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar