söndag 4 oktober 2015

Natasha Sthlm

Hejsan hejsan hälsar jag härifrån Stockholm! Nu har jag åkt hit för 5 veckors praktik på en av Stockholms bästa och kändaste salonger Natasha Sthlm. Jag bor i Salem hos mina kusiner och pendlar med både buss,tåg och tunnelbana varje morgon. Salongens ägare Natasha Toloue kommer att lära mig allt hon kan så länge jag är där.

Första dagen i måndags var en succe! För det första är salongen den absolut snyggaste jag har sett. Det jag blev mest fascinerad över var tvättställena, stolarna är nämligen massagestolar, så lyxigt att få håret tvättat! I salongen används Redkens produkter och Wellas & Loreals färger. Jag fick tvätta Natashas hår under första dagen. Jag lärde mig nya massagegrepp med knogarna eftersom man kan tydligen få krokiga fingrar när man blir äldre när man masserar med endast fingrarna. Jag tittade även på när Natasha gjorde en slingning och när de andra frisörerna klippte också. Jag blev visad hur salongen fungerade och i slutet av dagen hade Natasha färglära med mig.

Här är några bilder på salongen, dom är lånade från salongens hemsida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar