söndag 18 oktober 2015

Friday

Den härliga fredagen började jag med en drop-in kund, en tjej som skulle ha pannluggen klippt i Beyonce stil. Resultatet blev jätte snyggt, hon hade väldigt lång pannlugg från början så jag fick klippa ca 6cm. När jag var klar med henne fick jag mitt hår lockat av bästa Bobby. Därefter tvättade, fönade och stylade jag håret åt Lorina. Hon hade supersuper självlockigt hår så det blev en utmaning att få fönat håret rakt som hon ville ha men med paddelborste blev allt perfekt. Någonting att komma ihåg som Natasha lärde mig är att inte föna volym åt de som har självlockigt hår eftersom det lockiga redan ger den volym som behövs.

2 kommentarer:

  1. Hej Jessika, ser att du trivs och har det bra i Sthlm, visst? Roligt att läsa om dina dagar vid salongen fortsätt i samma stil. Du hade ingen bild av dina lockar som Bobby gjorde åt dig? Ha d gott /a-c

    SvaraRadera
  2. Ja jag trivs verkligen jättebra! På en bild längre ner när bobby är med så syns lite av lockarna på mig.

    SvaraRadera