söndag 4 oktober 2015

Toning

I torsdags kom min kusin Ida in till salongen för att tona håret. Vi satte en 6,75 av Wellas Color Touch. En chokladbrun färg så att säga. Jag började med att applicera färgen i roten med långa penseldrag och sedan gick vi till tvättstället där jag smättade i resten av färgen i längderna. Kammade sedan igenom hela håret. Under verkningstiden tittade jag på när Daniela färgade Molly Sandens hår.

När 20 minuter hade gått schamponerade jag först med djuprengörande schampo och därefter med vanligt, sedan i med balsam och massage i 10 minuter. Färgen blev jättefin och jämn i hennes hår. Hon hade nämligen ett helt ofärgat hår innan. Fönade sedan igenom håret med rundborste för volym och böjliga toppar.
På eftermiddagen tittade jag på när Bobby gjorde en herrklippning och innan jag slutade för dagen tvättade jag håret åt Natasha.

                                              Före                                                      Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar