onsdag 28 oktober 2015

Color thursday

Torsdagen började med en färgning på min kusin Sofia. Vi hade pratat dagen innan om att göra en ombre på henne så det gjorde vi. Använde mig av Wellas Color Touch 5,37 med 1,8%. Vi valde att göra toning eftersom jag vill ha henne blond tills nästa sommar då hon gifter sig och jag ska göra håret hihi. Applicerade först färgen i roten och tog sedan ett nytt varv och penslade & kammade ut i längderna med min glesa ghd kam för att få så mjuk övergång som möjligt. Resultatet blev exakt som vi hade planerat och hon blev supernöjd! Fönade lockar i hennes hår som finish.

I slutet av dagen kom Caroline in till salongen och vi skulle göra slingor. Gjorde tunna och mycket mycket slingor i hennes hår för att få det att se så naturligt ut som möjligt. Vi fick lite tidspress på oss men resultatet blev bra och jag tror aldrig ja slingat ett så tjockt,långt hår på 1 och en halv timme förut. Använde btw. Wellas blekning med 6% i nacken/ovanpå huvudet och 9% på sidorna.

                                     Före                                                                            Efter

                                     Före                                                                             Efter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar